Distanční vzdělávání nejen pro předškoláky

V úterý 13. 10. 2020 byl do e-mailových schránek rodičů předškoláků zaslán materiál k distanční výuce jejich dětí. Vzhledem k tomu, že je prozatím uzavřena celá naše škola, mohou se nabízenými aktivitami inspirovat také rodiče ostatních dětí, pro které není distanční vzdělávání povinné.

V plánu tohoto týdne bylo téma Jablíčkování, během něhož si každé dítě mělo přinést jedno jablíčko. Vy doma můžete využít misku s jablky a splnit některá z následujících zadání:

1) určit barvy jablek

2) určit tvar jablek (co všechno je ještě kulaté?)

3) porovnat alespoň tři jablka podle velikosti

4) ochutnat jablko a popsat, jakou má chuť

5) popsat jablko (ukázat a vysvětlit pojmy: stopka, slupka, jádřinec, šušínek, ohryzek), třeba i s využitím básničky:

Stopka vykukuje, tak s ní zazvoň,

v každém jablíčku je malá jabloň.

6) popsat životní cyklus jabloně

Životní cyklus jabloně

7) vyjmenovat a poznat (na zahradě nebo podle obrázků např. v letáku z nějakého supermarketu) ostatní druhy podzimního ovoce (hrušky, švestky, hrozny); dále např. rozlišovat domácí a exotické druhy ovoce opět s využitím letáků

8) nakreslit jablko – grafomotorika motání (kroužení ve směru hodinových ručiček)

9) pokrájet jablko s pomocí dospělého na 1/2, 1/4, připravit jablečné jednohubky včetně párátka

10) použít jablko v kuchyni (upéct štrúdl, žemlovku, uvařit kompot apod.) Jistě máte doma nějakou obrazovou kuchařku nebo pomocí internetu zvládnete vyhledat recept, který pak můžete srovnat s vámi vyrobeným pokrmem

11) zazpívat písničku Měla babka, zatančit si společně mazurku – https://www.youtube.com/watch?v=4G4e7VDNEgs, reprodukovat text písně Měla babka dle obrázků v přiloženém souboru

12) počítat jablka podle textu písně Měla babka, demonstrovat na skutečných jablkách

13) pustit si některý z dílů Koulelo se jablíčko o červíkovi Pepíkovi – https://www.youtube.com/watch?v=RN3jlEh1GYE&list=PLBkJyZenD2A-p6BPqnR7ieUJFi7ROSXNE a pak si zkusit podobného červíka pomocí dvou proužků papíru a lepidla vyrobit

14) pustit si díl Pata a Mata: Jablko, zamyslet se nad tím, jak se jablka sklízejí správně – https://www.youtube.com/watch?v=oD6dlB0fCI0

15) najít v domácí knihovně nějaké texty o jablcích, jabloních apod., přečíst si je a popovídat si o nich, např. Petiška, Eduard: O jabloňce (text se nachází také v Martínkově čítance)

16) nezapomínat na dostatečný přísun čerstvého vzduchu, pokud jsou děti bez zdravotních komplikací neuškodí proběhnutí po zahradě, kdo nemá možnost zahrady, může zabezpečit čerstvý vzduch větráním a pohybovou aktivitu např. hrou s malým pěnovým míčkem – jablíčkem (rozcvička s míčkem, házení, chytání, koulení kolem překážek, hod na cíl apod.) Děti si určitě na nějaké cviky vzpomenou.

17) nezapomínat na rozvoj samostatnosti v sebeobslužných činnostech (oblékání, stolování, použití WC a další hygiena)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *