
Distanční výuka 7. – 10. 12. 2021
Milé děti, protože máme školku zavřenou, zdravím vás i vaše rodiče alespoň takto na dálku.
Určitě jste tento rok dostali něco od Mikuláše, čerta, nebo anděla. Někteří z vás je možná přivítali doma, nebo na vlastní oči spatřili v pondělí s námi ve školce, kam také přišli a donesli dětem něco dobrého.
Doufám, že jste se čertů příliš nebáli! A pokud přeci jen, tak vám slibuji, že strachu bylo už dost a z plnění úkolů níže rozhodně mít strach nemusíte. (M. N.)
1. ÚKOL:
Uhodnete, kdo se ukrývá v hádankách? Je to čert, Mikuláš, nebo snad anděl?
- Kožíšek má, vlk to není. Jazyk plazí, had to není. Má rohy a kozel není, hádej, kdo se venku žení? (čert)
- Vysoký pán s plnovousem, kráčí s košem velikým. Anděl a čert spolu jdou sem, kdopak je ten třetí k nim? (Mikuláš)
- Ale, ale, běda, běda! Umouněný neposeda. Dokolečka poskakuje, kopýtkem si podupuje. (čert)
- Hádej kdo je celý bílý, je tak hodný, roztomilý. Nese malý košíček a v něm plno přáníček. (anděl)
- Je to hodný děda s vousy, nosí knihu, děti zkouší, jestli umí básničku a zazpívat písničku. (Mikuláš)
- Má to rohy, má to bradu, ocas se mu třepe vzadu. Kdo to je? (čert)
- V ruce velkou berličku, na hlavě má čepičku. Z bílých vousů teplý šál, kdo tak děti vypadal? (Mikuláš)
2. ÚKOL:
Zkus vytleskat slova:
- čert,
- anděl,
- Mikuláš.
Spočítej slabiky (kolikrát jsi tleskl/a)? Urči první písmeno. Dokážeš vymyslet další slova začínající na stejné písmeno? (Př. čert = 1 slabika, písmeno č = červená, červ, čokoláda, číslo, čelo, čára …)
3. ÚKOL:
Jakou barvu bys přiřadil/a andělovi, jakou čertovi a jakou Mikuláši? Zkus se rozhlédnout kolem sebe a najít co nejvíce věcí ve stejných barvách. (př. anděl = bílá = zeď, čert = černá = obrazovka tv, Mikuláš = červená = vánoční ozdoba, apod.)
4. ÚKOL:
Podívej se pozorně na obrázek z časopisu Sluníčko a najdi mezi andělíčky dva stejné:

5. ÚKOL:
Zadívej se pozorně a zkus říct, jaké obrázky se do sebe zamíchaly. Dokážeš je i spočítat?

6. ÚKOL:
Pusťte si nebo si přečtěte s rodiči nějakou čertovsko-andělskou pohádku, popovídáme si pak ve školce o nich.
7. ÚKOL:
Nezapoměňte na pohyb! Každý den sdílíme ve FB skupince tipy na cvičení se sokolíkem Pepíkem, dále můžete blekotat a jinak dovádět např. při poslechu čertovských písní M. Růžičkové či P. Nováka, které lze vyhledat v aplikaci youtube.
8. ÚKOL: URČENO KE ZPĚTNÉ VAZBĚ
Vymaluj si alespoň jednoho andílka! (omalovánky k výběru níže). Kdo nemá možnost tisku, může úkol zadat jako: Namaluj andílka! a slovně dítě v kresbě vést.



