Distanční výuka 16. – 20. 11. 2020

Dobrý den všem dětem i jejich rodičům. Karanténní opatření nás stále svazují, ještě tento týden nám nebude umožněno se osobně setkat v MŠ, a tak jsem si pro Vás a Vaše děti připravila aktivity na téma Dům. Nepotřebujete žádné speciální pomůcky ani tiskárnu, stačí papír, tužka, pastelky… neberte distanční výuku jako něco nepříjemného, ale užijte si společné tvoření a hezké chvíle. 😊

1.Pohádka O třech prasátkách

Pusťte si s dětmi pohádku a zkuste si popovídat o tom, z čeho si prasátka stavěla dům, z jakého materiálu a který dům podle nich byl nejlepší a proč.

K čemu je vlastně dům dobrý? K čemu potřebujeme dům?

Zjistěte, zda děti vědí, z čeho všeho se dům staví a jaké části domu nesmí chybět a proč (hlavní znaky domu-dveře, okna, střecha, komín)

Přibližte dětem a pojmenujte si jednotlivé části domu-kuchyň, koupelna, obývací pokoj, dětský pokoj, ložnice…..podle toho, jaké části má vaše obydlí-nechte děti, aby samy řekly, k čemu jednotlivé části domu jsou, co se v nich děje, k čemu slouží.

2. Děti mají za úkol namalovat si svůj dům, ve kterém bydlí se svou rodinou. Techniku práce nechám na Vašem uvážení-pastelky, voskovky, barvy, tempery……..kdo bude kreativní, může si se svými dětmi i dům vymodelovat z plastelíny nebo vytvořit z nějaké krabice.

3. Podle obrázků domu, které děti nakreslí, zkuste s dětmi určit, které geometrické tvary můžeme na domě najít-co vypadá jako čtverec, obdélník, trojúhelník, kruh. Najdete tyto tvary i doma? V kuchyni, mezi hračkami apod.

4. Podle předlohy si s dětmi na čtvrtku papíru nakreslete dům, děti ať si připraví 5 předmětů (tužka, autíčko, kostka….) a podle vašeho slovního návodu kladou předměty do domu (nahoru, dolů, doprostřed, pod auto, nad tužku apod.) Můžete pojmout jako hru, mít dva domy, na jeden rozložíte předměty a dítě ty své rozloží stejně jako vy.  A potom měnit podle pokynů.

5. Grafomotorika-dokreslit domu tašky na střeše podle předlohy, k práci potřebujete pouze papír a tužku. Kolem domů bývá plot, děti mohou k domu dokreslit i plot.

6. Doneste dětem několik předmětů z různých částí domu a vyzkoušejte, zda děti ví, kam předměty patří. Nechejte děti, aby předměty uklidily na své místo (např. hrnek do kuchyně, hřeben do koupelny apod.)

7. V rámci hry si děti mohou vytvořit svůj dům z lega, z kostek nebo si vytvořit tzv. “bunkr“. Záleží na fantazii dětí a možnostech, které doma máte.

Přeji Vám i dětem příjemnou zábavu při společných aktivitách a všem pevné zdraví. Těším se na setkání v MŠ. S pozdravem Keilingová Vladislava

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *